18 de gener 2022

La maqueta (VIII)

 El seu nou lloc.

Torno a engegar a escriure després de quasi bé un any, ja feia dies que ho volia fer, però sempre hi havia alguna altre cosa pel mig. Ara m’ha decidit el fet que s’ha anat la llum i no puc fer res amb la maqueta ni amb internet, sort que el portàtil té la bateria al màxim i em permet escriure i sentir musiqueta. La meva sana intenció és escriure al menys un parell d'entrades al mes i tornar a agafar-li el gustet a això d'explicar les meves experiències, a veure quan em dura la iniciativa.

La maqueta està en un nou emplaçament, el que m’ha permès ampliar-la una mica després de refer-la per adaptar-la al nou espai. Bàsicament ha estat girar una espiral 90° i aprofitar per col·locar més vies d’accés directe a l’estació, mitjançant una “bretelle” i també una nova via morta per deixar allà el material de socors hivernal. Curiosament aquest comboi de socors és suís i està en una estació italiana, hi ha bona germanor amb els veïns i interessa mantenir les vies el més netes possible.

Ara la tasca ja és començar la decoració, primer pintar les vies amb l'aerògraf per treure'ls-hi tot el brillo, després posar el balast, feina aburrida a on hi hagi però indispensable, s'ha d'anar a poc a poc i t'has de fixar molt perquè et poden quedar pedretes enganxades als rails i fan un soroll desagradable. De moment ja he gastat el primer saquet de balast, em queden cinc més, el que us he dit, paciència.

També s'han de posar a punt les locomotores i veure si cal greixar-les, perquè com passa sempre s'aturaran al lloc més inaccesible. Tinc molts frons oberts.



Aquí podeu veure la maqueta i com les vies de l'estació estan tapades per pintar al voltant per poder donar una primera capa base per treure el color del suro. Després pintaré a sobre amb el color definitiu.



Això és una "bretelle", la veritat és que desconeixia que es deia així. Per l'esquerra vens de l'estació per la banda suïssa i continues cap l'entrada de l'estació per la banda italiana. Per la dreta vens de l'espiral des de la cota -1 i si continues tornes cap a la cota -1 per l'altre banda. El poder canviar d'una via a un altre et permet uns recorreguts diferents prou llargs i variats. A sota, pintat amb aerògraf, es veu l'antic traçat, com dues vies convergien en una sola que anava cap a l'espiral.



El tren de socors suïs format per una Ce 6/8 "Cocodril" (Märklin 37565), una C 5/6 "Elefant" (Märklin 39250) i un llevaneus rotatori (Bemo 1599 410). S'ha de dir que és una composició real com podeu comprovar en la següen fotografia.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada