26 de maig 2020

Càrregues artesanals (II)


Avui toca fer una càrrega per un vagó del set 47891, es tracta d'un vagó descobert de la DR. S'ha de tenir en compte que no sempre anaven tots els vagons carregats o descarregats, sembla lògic pensar que s'aprofités que un tren anava cap a una estació per enganxar-li uns quants vagons buits, per un cop a destí tornar-los a carregar del que fos.

No vull fer una càrrega fixa, sinó que es pugui posar i treure, precisament per reproduir l'anteriorment explicat. El vagó en qüestió amb una peça de "porexpan" que farà gruix a sota i així ens evita que el vagó pesi massa.


Ara amb el "paper d'estany" d'una ampolla de vi fem una mena de contenidor, això ens permetrà tirar les pedres que simulen la càrrega sense que se'ns escampin per tot arreu.


Afegim unes quantes pedres, si cal sempre podrem afegir-ne més. L'estany es fixa amb una mica de cinta adhesiva per evitar que el pes de les pedres el vagi separant. Les pedres de sota s'enganxen directament amb cola.



Les pedres de sobre s'enganxen amb una sol·lució de cola blanca i aigua al 50% i s'ha de deixar que faci efecte, la pressa és una mala companya del modelisme. Perquè la cola s'escampi bé per entre les pedres, va bé abans polvoritzar una mica d'aigua amb un parell de gotes de rentavaixelles.


Un cop retirat l'estany, si queden forats sense tapar, sempre es poden afegir més pedres.


El vagó un cop ja carregat.


L'avantatge d'aquest sistema es poder fer càrregues intercanviables entre vagons i donar més realisme si cal a una explotació ferroviària, simulant que es porten pedres d'A a B i de tornada un altre càrrega de B a A.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada