22 de maig 2020

Locomotores elèctriques (IV)

RENFE 276 (7600/8600)

Coneguda com "la reina de les elèctriques" va ser una locomotora que es va veure per arreu d'Espanya i un model semblant per França.
Aquesta sèrie va ser fins a l'arribada de les 269, la sèrie més nombrosa de locomotores construïdes, la seva inconfusible lliurea a dos tons, els seus bogies a 3 eixos totalment motoritzats, van marcar un abans i després en la tracció elèctrica espanyola. Tres d'elles van tenir l'honor de ser pintades en colors TEE per traccionar el primer tren TEE espanyol, per això van haver de ser descomprimits els seus topalls per no fer malbé els lleugers Talgo.
Amb un rodatge C-C, van iniciar les seves marxes a Catalunya després de ser provades a Pajares, i mentre es reconvertia la tensió de les línies catalanes van arribar a funcionar a 1500v. mitjançant el sistema de suprimir la meitat de les seves resistències, les últimes unitats que es van numerar dins de la sèrie 8600 al superar el centenar de locomotores comprades, també podien funcionar en tracció múltiple. A més de la lliurea original en verd turquesa, van utilitzar els colors de la TEE, color "taxi" (negre i groc) i Talgo200 ja que dos de les seves unitats un cop donades de baixa i ser venudes a un ferroveller van ser recomprades per fer les maniobres de les branques Talgo a l'estació d'Atocha.
Aquesta locomotora es pot veure arrossegant tot tipus de cotxes i vagons de l'època, va ser una locomotora per a tot us i la veritat és que se li va donar.
Si voleu més informació i una pila de fotos, adreceu-vos a Forotrenes.

Unes fotografies amb els diferents colors que va lluir.

Foto RENFE

Foto Carlos López

Foto J. M. Galindo

Foto Pere Ballarda

Foto Julián Gutiérrez

La meva locomotora és la Electrotrén 2742 AC amb número 7688 (276-088-2) i porta llevaneus. La locomotora real va ser construïda l'any 1962 a la factoria CAF i va ser desballestada a l'any 1992 a Saragossa.

Una fotografia de la locomotora real del model fet per Electrotrén, ja a punt de ser desballestada, fixeu-vos que ja no porta els pantògrafs i curiosament els boogies sembla que hagin estat recentment reparats.

Foto Valdetorres

Em va agradar molt que portés un llevaneus, però encara no he esbrinat si en la realitat el duia per obrir-se pas davant d'una composició de cotxes o vagons, o el duia com locomotora aïllada per netejar la via.

La meva màquina.


Un vídeo curtet de la meva 276 amb els cotxes 5000 als mòduls de Märklin-café.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada