Fantàstic comboi espanyol.
Quan dic "fantàstic" em refereixo a la primera accepció del terme. Segons el Diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans, "fantàstic" és un adjectiu que vol dir "que és o sembla un producte merament de la fantasia" (res d'admirable, extraordinaria o magnífica) i això és exactament la meva composició.
Està composta per furgons i cotxes del tipus 5000 i tots ells han existit en la realitat però, segons la gent que hi entén bastant més que jo, mai han anat tots junts en un comboi "pur". Com ja he dit més d'una vegada, a mi ja m'agraden i disfruto amb ells, ja està tot dit. Per cert, tots els cotxes estan farcits de ninotets i la veritat és que li dóna força vida.
La sèrie 5000 de RENFE estava formada per 345 cotxes construïts entre 1946 i 1953. Van comptar amb cotxes de 1a, 2a, 3a i mixtos de 3a-furgó, 2a-furgó, 1a-2a, 1a-3a i 1a-llits. A partir de 1961 van començar a arribar els 8000, cotxes de característiques totalment diferents als 5000 i es va procedir a la reforma d'aquests per poder "homogeneïtzar-los" amb els 8000. Es va perdre la 3a classe i la pintura, ja que es van pintar de verd oliva amb els baixos negres. Tots aquests cotxes van circular regularment fins als anys 80.
(Font: http://ferropedia.es/mediawiki/index.php/Renfe_Serie_5000)
La sèrie 5000 de RENFE estava formada per 345 cotxes construïts entre 1946 i 1953. Van comptar amb cotxes de 1a, 2a, 3a i mixtos de 3a-furgó, 2a-furgó, 1a-2a, 1a-3a i 1a-llits. A partir de 1961 van començar a arribar els 8000, cotxes de característiques totalment diferents als 5000 i es va procedir a la reforma d'aquests per poder "homogeneïtzar-los" amb els 8000. Es va perdre la 3a classe i la pintura, ja que es van pintar de verd oliva amb els baixos negres. Tots aquests cotxes van circular regularment fins als anys 80.
(Font: http://ferropedia.es/mediawiki/index.php/Renfe_Serie_5000)
La locomotora que els estira és normalment una RENFE 276 amb llevaneus (Electrotrén 2742), també la substitueix quan cal la RENFE 316 (Electrotrén 2403). El comboi el composen, per ordre:
Furgó de Correos (E 5214K)
Furgó de Correos (E 5214K)
Furgó d'equipatges (MABAR 85002)
Cotxe de 1a classe (E 5055K)
Cotxe de 1a classe-cafeteria (E 5058K)
Cotxe mixte de 1a-2a classe (E 5059K)
4 cotxes de 2a classe (E 5037K, E 5056K, E 5057K i E 5081K)
Cotxe mixte de 2a classe- furgó (Tulatón)
Cotxe saló ZZ-324 (AMF)
Per què d'aquesta composició? M'imagino un tren que fa el seu recorregut entre Barcelona i Madrid en ple hivern (d'aquí el llevaneus) i que a més a més el director de la 5ª zona de RENFE ha d'anar a la capital i per això ha fet enganxar el seu espectacular cotxe a la cua del comboi.
Veiem en aquesta foto de 2012 la composició quan encara no estava al complet, només hi ha set cotxes i ara són deu. Estan rodant pels mòduls de Märklincafé a l'Expolleida. Veureu que el furgó de Correos és d'un altre época (E 5221K), ja em van avisar i el vaig canviar pel de color verd.
Furgó d'equipatges de MABAR. https://mabar.es/es/c-106-24-0/COCHES--VAGONES-H0/
Cotxe mixte de 2a classe- furgó de Tulatón. Ho podeu veure a https://www.tulaton.com/Kits_de_transformacion/kit50002f.html
Cotxe saló de AMF. https://www.alejandromodelismoferroviario.com/ Aquest cotxe també és metàl·lic i té les finestres dels dos laterals diferents, la banda del passadís i la banda dels departaments.
M'agrada molt aquest cotxe, perquè vaig tenir l'honor de participar en la recerca de dades per la seva construcció, més de vuitanta fotografies fetes a l'estació de la Sagrera. Vaig fer d'aprenent de Sherlock Holmes ferroviari d'anar per casa, però em vaig divertir molt.
Una de les moltes fotos que vaig fer.
Un video a on podem veure aquesta composició, en format reduït, als mòduls de Märklincafé al Firatren de Sabadell l'any 2012.
Per què d'aquesta composició? M'imagino un tren que fa el seu recorregut entre Barcelona i Madrid en ple hivern (d'aquí el llevaneus) i que a més a més el director de la 5ª zona de RENFE ha d'anar a la capital i per això ha fet enganxar el seu espectacular cotxe a la cua del comboi.
Veiem en aquesta foto de 2012 la composició quan encara no estava al complet, només hi ha set cotxes i ara són deu. Estan rodant pels mòduls de Märklincafé a l'Expolleida. Veureu que el furgó de Correos és d'un altre época (E 5221K), ja em van avisar i el vaig canviar pel de color verd.
Furgó d'equipatges de MABAR. https://mabar.es/es/c-106-24-0/COCHES--VAGONES-H0/
La fotografia del furgó original.
Cotxe mixte de 2a classe- furgó de Tulatón. Ho podeu veure a https://www.tulaton.com/Kits_de_transformacion/kit50002f.html
És una llàstima no veure bé l'interior d'aquest cotxe metàl·lic, perquè el tros del furgó no és simètric, per una banda és el compartiment del furgó i per l'altre té un passadís.
Cotxe saló de AMF. https://www.alejandromodelismoferroviario.com/ Aquest cotxe també és metàl·lic i té les finestres dels dos laterals diferents, la banda del passadís i la banda dels departaments.
M'agrada molt aquest cotxe, perquè vaig tenir l'honor de participar en la recerca de dades per la seva construcció, més de vuitanta fotografies fetes a l'estació de la Sagrera. Vaig fer d'aprenent de Sherlock Holmes ferroviari d'anar per casa, però em vaig divertir molt.
Una de les moltes fotos que vaig fer.
Un video a on podem veure aquesta composició, en format reduït, als mòduls de Märklincafé al Firatren de Sabadell l'any 2012.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada