21 d’abril 2020

Locomotores dièsel (I)

RENFE 316.

La meva primera locomotora dièsel no ha estat una Märklin, sinó una Electrotrén, per què? Perquè volia una locomotora que estirés d'una composició netament espanyola, d'una manera més o menys coherent. 
Val a dir que cadascú fa amb la seva maqueta el que vol i combina els seus trens com li ve de gust, el que compta és disfrutar amb el que es fa i aquí és a on entra la frase "sobre gustos no hi ha res escrit". Vols una locomotora americana estirant d'uns vagons prussians en una maqueta suïssa? T'agrada? Doncs ja està tot dit.
La meva 316 estava destinada a arrossegar els vagons cervesers espanyols d'Electrotrén, com també d'uns cotxes 5000 que vaig anar adquirint després.

LA RENFE sèrie 316 eren locomotores dièsel-elèctriques amb motor de quatre temps d' ALCO (American Locomotives Company); la sèrie va constar originalment de 17 locomotores, conegudes com les "1600" per ser aquesta la seva matricula original, passant a ser la sèrie 316 amb l'entrada de la norma de matriculació UIC.
Aquestes locomotores, de 1600 Cv i 120 km/h de velocitat màxima van ser les primeres locomotores dièsel de línia que RENFE va adquirir, i ho va fer gràcies al pla global d'ajudes que van prestar els Estats Units a Espanya l'any 1955.
La primera locomotora a arribar va ser la 1615 "Marilin" en colors plata i lliurea verda, en el cas d'aquesta locomotora només disposava d'una cabina (monocabina), mentre que la resta de la sèrie disposava de la cabina original i una altra realitzada en la part del darrere de la locomotora.
Aquesta sèrie de locomotores està fora de servei dins de RENFE, però no obstant això segueix rodant per les vies espanyoles, doncs diverses van ser adquirides per diferents empreses constructores. (Font Ferropedia).

Aquí podem veure l'original reproduïda per Electrotrén. Aquesta locomotora va ser desballestada el 2004.

(Ho sento, no recordo d'on l'he tret)

La meva 316 (referència 2403) arrossegant una composició de cotxes 5000 d'Electrotrén. Aquesta locomotora tenia problemes al passar per sobre dels canvis d'agulla a velocitat lenta, es quedava parada. Es va solucionar canviant-li el patí.




S'ha de dir que el ventilador del sostre és funcional.


Aquesta última foto reflexa el que parlava al principi. Un tren espanyol que passa pel costat d'un alemany, en una maqueta d'ambient centreeuropeu a on hi ha estacionats un cotxes Costa i una mica més enllà un vagó suïs de color rosa. No passa res...i el que vam disfrutar?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada