16 d’abril 2020

Treball en locomotores (I)

Posant tripulants.


Algunes locomotores de vapor, a la seva cabina tenen finestres amb vidres i no es veu massa el seu interior. En canvi d'altres, amb la cabina més oberta, queden realment lletges quan es veuen circular "buides", és a dir, sense ningú que les condueixi.
Per solventar el problema res més senzill (en principi) que col·locar ninotets a dins, però hi ha dos coses a considerar. El primer és que hi càpiguen bé o ens veurem obligat a fer "cirurgia" per modificar el ninot i encabir-lo. El segon problema és com posem els ninotets, si els posem tots dos mirant endavant, què passa quan la locomotora va marxa enrere? no hi ha retrovisors, condueixen d'oïdes?
Trobo que hi ha dues solucions, si n'hi ha més benvingudes siguin, una seria posar un ninot mirant endavant i l'altre mirant enrere, opció força vàlida per les locomotores de maniobres i per les que no era estrany que funcionessin al revés, és a dir, estirant del comboi marxa enrere. L'altre seria passar de tot i posar tots dos ninots mirant endavant, opció vàlida per les locomotores, sobre tot amb tènder remolcat, que quasi sempre aniran marxa endavant.

La primera màquina en patir els meus invents a estat una BR 81, Märklin 3031 amb tèlex i digitalitzada. Es tracta d'una màquina que pesa bastant i és molt maca per fer maniobres, de les que queda bé tant funcionat endavant com enrere. El primer ha estat tapar el motor perquè no es veies, un tros de cartronet i llestos.


Els dos ferroviaris que ara treballen a la BR 81 han patit el tall d'alguna de les seves extremitats inferiors, sinó no hi havia manera d'encabir-los. Aquí veiem el que mira enrere i el motor tapat.


El que va mirant endavant i cap a dins de la cabina.


Els dos ninos que he posat són dos passatgers reclutats a la força, m'explico, no tenia ferroviaris i la solució barata ha estat pintar de blau alguns dels molt passatgers asseguts que tenia guardats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada