27 d’abril 2020

Locomotores dièsel (II).

RENFE 333.


La meva segona locomotora dièsel no va ser una Märklin ni una Electrotrén, va ser una Roco referència 68724.

La sèrie de locomotores dièsel-elèctriques de la sèrie 333 de RENFE i Renfe Operadora és una de les que millor resultat ha donat a Renfe. Va ser fabricada en 1974-1976 a València per MACOSA  i corresponien en part al model GM-26T de General Motors amb disseny mecànic de l'empresa sueca Nohab. Va començar a entrar en servei el 1974. Les necessitats d'una locomotora dièsel capaç de remolcar trens expressos i mercaderies de grans tonatges va posar als responsables de la xarxa nacional en la recerca d'una màquina que reunís aquestes capacitats i, a més, pogués anar a la velocitat estàndard de 120 km / h d'aquells anys setanta. Hores d'ara moltes d'aquestes locomotores encara estan funcionant, convenientment modernitzades.

                                     http://www.listadotren.es/motor/phototrain.php?tid=1053

La meva locomotora la vaig comprar per a una feina molt concreta, arrossegar un Talgo III amb un manso, és un comboi que m'agrada i és diferent als altres Talgos que tenen com locomotora titular una RENFE 353. És cert que aquesta locomotora està logotipada amb el rètol de "RENFE Mercancías" però els que hi entenen més que jo (què faria sense ells!) em van explicar que no era estrany que en cas de necessitat es fer servir el que hi havia més a ma. És una locomotora pesada i gran, 23,7 cm. entre topalls i amb una capacitat enorme per estirar del que faci falta.



Un vídeo a on la veiem arrossegar un Talgo III de sis cotxes (Electrotrén 3302 AC) i furgó manso de Mabar (Mabar 81112).












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada